Oppslagstavle for Økernbråten Borettslag

  • Feil på ladeboks v/Nordalveien 27

    Publisert 26. nov. 2021

    Ladeboksen er dessverre ute av drift, da vi ikke har funnet feilen og fått restartet denne !

    Rettelse forhåpentligvis Mandag.

    Mvh. Styret.

  • Julegrantenning

    Publisert 21. nov. 2021

    Julegrantenning

    Søndag 28 november tennes ‘julegranen’ klokken 17:00. 


    Linderud skoles musikkorps vil i den anledning spille noen sanger rundt om i borettslaget. 


    På grunn av covid-19 kan dessverre ikke nissen komme, og det vil heller ikke være servering. Vi oppfordrer de som eventuelt er ute for å høre på korpset om å holde avstand.


    Håper det blir enklere med arrangementer i 2022.

    Mvh Styret

  • Setningsskade/Synkehull ved MB21

    Publisert 18. sep. 2021

    Det er oppdaget en liten setningsskade/synkehull ved Martin Borrebekkens vei 21 fredag 17.09.

    Brannvesenet var på befaring samme dag, og de så ingen umiddelbar fare for at hullet skulle vokse seg større.

    Vaktmester er på saken, og på mandag vil nærliggende område bli sjekket for å avdekke om det kan være flere lignende setningsskader.

    Mvh Styret

  • Vedlikehold vannanlegg

    Publisert 10. sep. 2021

    Hei,

    Grunnet vedlikehold vil vannet være

    borte onsdag 15/9 fra kl 09-16 og torsdag 16/9 fra kl 09-15.

    Dette gjøres for å forhindre dårlig varme i radiatorene når det blir kaldere ute.

    Mvh Styret

  • Varmtvannet blir borte.

    Publisert 04. jul. 2021

    Hei,

    Siste del av jobben med nye varmevekslere starter onsdag 07.07.21 og avsluttes torsdag 08.07.21. I den forbindelse vil varmtvannet være borte mellom 08:30 og 16:00 begge dager.

    Beklager ulempene dette medfører.

    Mvh Styret

  • Varmtvann stenges onsdag 23/06

    Publisert 19. jun. 2021

    Varmtvann stenges onsdag 23/06

     

    Første del av forarbeid før nye varmevekslere er på plass starter onsdag 23.06.21.
    Varmtvannet vil derfor være fullt/delvis borte mellom kl 09:00 – 21:00 denne dagen.

     

    Dette er en jobb som gjøres for at vi skal unngå problemer etter installasjon av nytt utstyr.

     

    Vi beklager ulempene dette medfører.

     

    Mvh Styret

  • Varmtvann

    Publisert 11. jun. 2021

    Hei,

    Etter en lang periode med varierende varmtvann for enkelte, ser vi nå endelig lys i enden av tunnelen.

    Nåværende midlertidige ‘varmevekslere’, som forskyner alle oppganger med varmtvann, er som nevnt tidligere underdimensjonert for vårt forbruk og klarer derfor ikke å gjøre jobben godt nok.

    Vi har i mellomtiden ventet på produksjon av nye spesialbestilte varmevekslere gjennom leverandør av fjernvarme, og på grunn av borettslagets størrelse kreves det nokså store enheter, som i tillegg skal tilpasses våres system.

    Vi har nå fått beskjed om at disse er ferdigprodusert utenlands - og på vei til oss. Det er anslått at nye vekslere er ferdig montert i løpet av uke 26/27. Informasjon om dato og utkobling av vann i forbindelse med arbeidet sendes ut senere. Det jobbes parallelt med tiltak for å unngå lignende situasjoner i fremtiden.

    Vi har full forståelse for at dette har vært ubeleilig for mange og takker så mye for tålmodigheten.

    Ønsker alle en riktig god sommer.

    Mvh Styret

  • Dugnad torsdag 27. mai kl 18

    Publisert 26. mai. 2021

    Hei alle sammen,

    Vi minner om dugnaden på torsdag 27. mai kl 18!

    Vi oppfordrer alle til å rydde litt i fellesarealer i kjeller og på loft. Avfall kan settes utenfor oppgangen fra kl 18:00 torsdag 27. mai og frem til kl 08:00 fredag 28. mai.

    Det kommer komprimatorbil fredag 28. mai.

    Det skal ikke settes ut farlig avfall som maling, batterier, brannslukkingsapparater, etc.

    Husk at det kun er sykler, sykkelvogner, barnevogner, takbokser og dekk som kan oppbevares i fellesarealene, og at disse skal merkes tydelig med navn og telefonnummer.

    Vi oppfordrer også alle til å gå en runde på fellesarealene utenfor der du bor og plukke søppel.

    NB! Pass på at det ikke er for mange personer inne i fellesarealene samtidig. Hold minimum 2 meters avstand, og bruke gjerne munnbind.

    Hilsen styret :-)

  • Varmtvann

    Publisert 15. mai. 2021

    Hei,

    Det kommer inn en del henvendelser om varierende varme på vannet.

    Den midlertidige løsningen vi bruker nå er noe underdimensjonert for vårt forbruk og enkelte oppganger/leiligheter vil i perioder, hvor mange bruker varmtvann, merke at varmen varierer. Dette er dessverre ikke noe vi får endret på nå.

    Det ble tidligere hengt opp et skriv i alle oppganger, med diverse informasjon. Som det er skrevet der, forventer Fortum å få installert den permanente løsningen i begynnelse av juni.

    Det vil bli varslet i forkant før installeringen begynner og varmtvannet vil kun være helt borte i de timene det tar å gjøre dette ferdig.

    Ønsker alle en riktig god helg og en fin 17. mai.

    Mvh Styret

  • Status varmtvann

    Publisert 01. mai. 2021

    Hei,

    Feilen er lokalisert og alle skal nå ha tilgang til varmtvann.

    Problemet har først og fremst vært at rørsystemet har tettet seg ulike steder. Enkelte oppganger har vært berørt i større grad enn andre. Dette gjelder da hele rørsystemet rundt om i borettslaget og det har derfor vært krevende å få full oversikt.

    Dessverre kan det ta litt tid før hele ‘maskineriet’ er tomt for rusk og rask, og det kan av den grunn, dersom vi er uheldig, tettes på nytt enkelte steder. Vi har heldigvis kommet frem til en måte å løse dette relativt raskt, i tillegg til at vi overvåker systemet med jevne mellomrom.

    Som nevnt er enkelte oppganger mer utsatt for dette pga beliggenhet.

    Videre er det bestilt nye varmevekslere til inntaket vårt av fjernvarme, som i fremtiden og da særlig mot vinterstid vil gjøre varmen i både på radiatorer og vask/dusj optimalt for vårt bruk, og vi vil heller ikke være like utsatt for å havne i lignende situasjoner som nå.

    Vi har full forståelse for at en del blir frustrerte over hvordan situasjonen er og har vært! Styret ønsker selvfølgelig at alle skal kunne ta seg en varm dusj og ha en behagelig temperatur innendørs.

    Selv om denne situasjonen i utgangspunktet ikke er selvforskyldt, ønsker vi å ha forståelse for at feil kan oppstå hos leverandører. Da situasjonen hos oss har vært og er komplisert med tanke på antall boenheter o.l, er det til tider svært tidskrevende å rette opp feil - og vi vil påpeke at leverandør har fulgt oss opp på en fin måte.

    Vi holder dere løpende oppdatert om det skulle dukke opp noe nytt.

    Fortsett gjerne å henvende dere via lettstyrt ved mistanke om manglende varmtvann. Spesifiser gjerne da om vannet er kaldt eller lunkent, i tillegg til adresse dersom dette ikke allerede er lagt inn.

    Ønsker alle en god natt og en riktig fin helg.

    Mvh Styret.